Compresor cu surub Fini PLUS 8-10-500 10 bar, 7.5-10 Kw, 1000 l/min
Description
Compresor cu surub Fini PLUS 8-10-500 10 bar, 7.5-10 Kw, 1000 l/min
- Proiectat pentru functionare continua 24 de ore, racit fortat –
PERFORMANTE
Presiunea maxima de lucru 10 bar
Debit de aer refulat 1000 l/min
Debit aer refulat 60 mc3/h
Volum rezervor 500 l
Putere instalata 7,5 – 10 kW - HP
Tensiunea de alimentare 400/3/50 V/Ph/Hz
Tensiunea de comanda 24/50 V/Hz
Clasa de protectie IP 55
Clasa de izolatie F
Supratemperatura maxima a aerului refulat 15 °C
Temperatura mediului ambiant 2 - 45 °C
Nivelul de zgomot (conform PNEUROP PN8NTC2.2) 68 dB(A)
Racord de iesire ¾” bsp
INTRETINERE
Schimbare uleiului si a filtru de ulei ore 4,000
Schimbare filtru separator de ulei ore 4,000
Schimbare element filtrant aer ore 1,000
Nota: fotografia este cu titlu informativ
DESCRIERE
Unitatea de compresie cu surub
Este o unitate de compresie rotativa cu surub fabricata in totalitate de Fini. Constructiv este realizat din
doua suruburi cu profile asimetrice, unul mama si unul tata, ce se sprijina pe rulmenti de mare precizie cu role si
cu bile
UNITATEA DE CONTROL SI CIRCUITUL DE COMPRESIE
- filtru de aer de mare eficacitate cu grad de filtrare de 8 microni
- regulator de aspiratie model IR20 -normal inchis actionat de o electrovalva compresorului este
monitorizata de un controler electronic. Este posibila selectarea a mai multor moduri de lucru in functie de
debitul de aer consumat:
1. Consum mic de aer: sugeram sa se regleze controlerul astfel incat compresorul sa mai functioneze 75
secunde dupa atingerea presiunii de decuplare a presostatului dupa care motorul se opreste.
2. Consum mare de aer: se va regla controlerul in asa mod incat motorul electric al compresorului sa
functioneze inca 180 de secunde dupa atingerea presiunii de decuplare dupa care acesta se opreste.
3. Stop (Off): compresorul se opreste imediat ce se atinge presiunea de decuplare (maxima).Circuitul
aerului comprimat este de depresurizat pana la valoarea de aprox. 2 bar pentru a usura pornirea motorului
electric si pentru a reduce la minim curentul consumat de acesta la pornire.
REZERVORUL SEPARATORULUI AER-ULEI
Rezervorul este in conformitate cu specificatiile directivei 87/404 EEC.
Este fabricat din otel si este vopsit cu rasina epoxidica uscata in cuptor la 2000C. La intrarea in separator uleiul
este preseparat mecanic si apoi aerul trece prin filtrul separator aer-ulei. Acest filtru retine aproape toate
particulele de ulei astfel incat cantitatea de ulei din aer este mai mica de 0.004g/mc.
FILTRUL DE ULEI, usor de schimbat. Este prevazut cu supapa de trecere integrata ce previne functionarea
compresorului fara ulei in situatia in care filtrul se colmateaza.
SUPAPA DE MINIMA PRESIUNE. Are rolul de a a permite sistemului de ungere sa atinga rapid presiunea nominala de lucru.
ROBINETUL PRINCIPAL: este un robinet cu bila avand conexiunea de 3/4” si este montat pe radiatorul de racire a uleiului.
MOTORUL ELECTRIC
Motorul electric actioneaza grupul de compresie si ventilatorul de racire al compresorului.
Are un randament ridicat si se preteaza la o utilizare continua. Motorul electric si rezervorul separatorului aer-ulei se monteaza pe sasiu prin intermediul a cate patru suporti antivibranti din cauciuc.
TRANSMISIA
Se face cu cuplaj direct fara cuplaj elastic. Transfer maxim de putere.
SASIUL
Special proiectat pentru a asigura rigiditatea necesara precum si pentru usurarea manevrelor de
incarcare-descarcare si transport.
CARCASA EXTERIOARA DE PROTECTIE
Este fabricata din panouri de tabla de otel vopsite in camp electrostatic cu pulberi de rasini
epoxipoliesterice
Fiecare panou este captusit interior cu un material fonoizolator.
Carcasa are o usa de acces frontala fapt ce permite un acces facil pentru efectuarea rapida a operatiilor de
intretinere curenta.Toate partile aflate in miscare sunt protejate impotriva atingerilor accidentale.
TABLOUL ELECTRIC
Este montat intr-o incinta cu acces separat conform EN60204-1 si are gradul de protectie IP54.
- pornire stea-triunghi cu sistem mecanic de interblocare.
- prevazut cu releu de protectie termica
- controler electronic cu microprocesor ce asigura monitorizarea functionarii compresorului.
PANOUL DE COMANDA
Panoul de comanda este prevazut cu :
- Buton de oprire “Avarie”
- Controler electronic cu microprocesor model Easy Tronic ll .
Functiile controlerului:
Afisaj digital, pe el sunt afisate urmatoarele informatii:
- temperatura uleiului
- presiunea de lucru
Butonul ON/1. Pornirea masinii se face in trei etape:
Etapa1 - Stand-by: mesajul STAND-BY este afisat pentru 5 seconde;
Etapa2 - motorul este conectat in “stea”: mesajul NO LOAD este afisat pe afisor;
Etapa3 - motorul este trecut din conexiunea “stea” in conexiunea “triunghi”- pe afisor apare mesajul LOAD.
Butonul OFF/0: Daca este apasat compresorul se opreste. Ciclul de oprire este cel programat (20-250 secunde);
Butonul OK - confirma o actiune anterioara;
Butonul “sageata” - se utilizeaza pentru accesarea meniului;
Butonul “reset” - se utilizeaza pentru stergerea mesajelor de eroare;
Butonul “hour counter”: afiseaza numarul de ore de functionare.
MESAJE DE ALARMA
Alarma si oprirea compresorului: unitatea de compresie a ajuns la temperatura maxima admisa (110 °C);
Prealarma: supraincalzirea unitatii de compresie (105 °C);
Alarma si oprirea compresorului: supraincalzirea motorului electric;
Alarma si oprirea compresorului: sens gresit de rotatie al motorului electric;
Alarma si oprirea compresorului: buton avarie;
Prealarma: operatii de intretinere;
Alarma si oprirea compresorului: defectarea sondei de temperatura;
Alarma si oprirea compresorului: traductor de presiune defect;
Alarma si oprirea compresorului: temperatura exterioara este mai mica decat limita admisa (-7°C);
Alarma si oprirea compresorului: suprapresiune.
DISPOZITIVE DE SIGURANTA SI CONTROL
Controler electronic cu microprocesor Easy Tronic ll monitorizeaza conditiile de lucru ale compresorului
Supapa de siguranta pe rezervorul separatorului aer-ulei. Se deschide la depasirea presiunii maxime admise.
Releu termic de protectie: opreste motorul electric daca acesta se supraincalzeste.
Presostat de minima presiune.
Releu de faze: incorporat in controlerul electronic.Permite pornirea motorului electric numai daca sensul sau de
rotatie este corect.Protejeaza motoul in eventualitatea in care una din faze lipseste.
Sonda de temperatura a unitatii de compresie cu surub - transmite controlerului electronic informatii referitoare
la temperatura unitatii de compresie.
Traductorul de presiune transmite controlerului transmite controlerului informatii referitoare la presiunea de
lucru.
Becul de avertizare (alarma) semnalizeaza o situatie anormala.
Nu fac obiectul garantiei consumabilele (filtrul de aer, filtrul separator, filtrul de ulei, uleiul etc).
Compresoarele sunt livrate gata de funcţionare, cu plinul de ulei făcut.
REZERVORUL
Vopsit in camp electrostatic, prevazut cu sistem de purjare a condensului.